01_2018web - copy
next arrow
Vyrazte na kole poznávat krásy České Kanady

Cyklotrasy Česká Kanada

Při pohledu na mapu České Kanady se cyklisté mohou uklidnit, protože na rozdíl od té pravé Kanady je zde dostatek značených pěších cest, ale především cyklotras.

Krajem dokonce vedou dálkové trasy Greenway Praha – Vídeň, Stezka vyznání a Euro Velo 13 – Stezka železné opony. Jako určitý bonus prochází naší Kanadou tzv. Graselovy stezky, kterých je celkem sedm a některé z nich zasahují i na území Rakouska. Celkem jde o 182 km turistických tras, které jsou ale primárně určeny pro pěší návštěvníky. K nabídce vhodných tras pro jízdu na kole je ještě možno připočíst dostatek neznačených lesních silniček, kam mají zakázán vjezd motorová vozidla (samozřejmě kromě lesníků), a které jsou označeny doplňkovou značkou lesní cesta. Úplně nejlepší, jak si vychutnat kouzlo České Kanady, je projet si ji celou křížem krážem. Jediným vodítkem mohou být tzv. „povinné cíle“, kterých je opravdu hodně a některé z nich níže uvádíme. Na své si zde přijde snad každý, od milovníků odlehlé přírody, přes obdivovatele historických památek až po lidi toužící po klidu.

Stačí vyrazit

3 nejpopulárnější cyklotrasy

Na Landštejn z Nové Bystřice

Vzdálenost: 42 km

Velmi pěknou vyjížďku lze absolvovat z konečné stanice úzkokolejky z Nové Bystřice. Odtud se vydejte směrem na Artoleč po trase 1007. Koho značená stezka neuspokojí, je možné z ní za Artolčí odbočit po zpevněné cestě směrem doprava a projet se okolo Starohuťského vrchu.

Rakousko máte po pravé ruce doslova coby kamenem dohodil. Na prvním větším rozcestí odbočte vlevo a další rozcestí směrem na Větrov projeďte rovně. Až na následujícím rozcestí odbočte doprava a pokračujte okolo rybníka Kačer a po pravé straně Hadího vrchu a Kamenného štítu. Na dalším rozcestí odbočte se vydejte na sever doprava směrem na Dobrohořskou usedlost, kde se napojíte zpět na trasu 1007. Ta vás zavede do Starého Města pod Landštejnem, odkud je to k mohutné zřícenině hradu Landštejna jen necelé tři kilometry.

Zpět do Nové Bystřice se můžete vydat kolem Žišpašských rybníků v obci Blato (za Landštejnem odbočte z cyklostezky 1115 vlevo). Odtud se vydejte směrem na Hůrky, kde se můžete vydat po značené trase č. 1116 po cestě do Nové Bystřice.

Nová Bystřice – Peršlák – Staňkov – Chlum u Třeboně a zpět

Vzdálenost: 47 km

Pokud si chcete projet tuto mimořádně hezkou a klidnou trasu vhodnou i pro rodiny s dětmi, máte ideální příležitost, jelikož cyklotrasa začíná právě v Nové Bystřici. Z Nové Bystřice vyrazíte přes vesnici Smrčná směr Nový Vojířov, tam až ale nedojedete, ale před vesnicí odbočíte doleva po cyklostezce č. 32 směr Peršlák.

Dále pokračujte po cyklostezce č. 32 a č. 322 po lesních cestách a rozcestích okolo budovy bývalé roty pohraniční stráže do Staňkova (vynikající rybářská restaurace U sumečka), a odtud po modré turistické značce okolo malebných rybníků do Chlumu u Třeboně. Pak následuje cesta zpátky.

Trasa je malebná, hodně rovinatá, ale obsahuje pár kopců, většinou vede po lesních cestách bez silničního provozu.

Za nejsevernějším bodem Rakouska

Vzdálenost: 46 km

Na tento okruh byste si měli vyhradit o něco více času. Přece jenom je to bezmála 50 kilometrů v kopcovitém terénu. Přesto nejde o nic, co by člověk s průměrnou kondicí za den neujel. Takže do sedla a hurá do toho.

Hlavním lákadlem je bezesporu hraniční bod mezi Rakouskem a Českou republikou, který je nejseverněji položeným místem našeho alpského souseda. Terén se bude prakticky neustále vlnit, takže se připravte na stoupání a sjezdy. Okruh vede po turistických trasách, nicméně pokud jste na horském kole alespoň průměrně zdatní, dá se z něho jet skoro všechno.

Okruh můžete začít právě v Nové Bystřici a odbočku na nejsevernější bod Rakouska najdete kousek od kamene Republiky. A po jakých turistických trasách se máte vydat?

Nová Bystřice – Sev. bod Rakouska – U Prokopského kříže: po zelené
U Prokopského kříže – U Nové Vsi – Kačležský rybník: po modré
Kačležský rybník – Senotín – Landštejn: po žluté
Landštejn – Klášter – Albeř – Nová Bystřice: po modré

Zajímavá místa podél trasy:

• Nejsevernější bod Rakouska
  • Hrad Landštejn
  • ČS hraniční opevnění

Co dalšího jsme pro vás připravili